Skolēni apmeklē interaktīvas lekcijas par vēsturi

Skolēni apmeklē interaktīvas lekcijas par vēsturi

Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros  Rīgas 85.vidusskolā skolēniem notika interaktīvā lekcija par darba pasaules iepazīšanu un izglītības iespējām “Vēsture – aizraušanās un darbs ”.

Lektors novadīja lekcijas par vēsturi kā vaļas prieku un profesiju, daloties savā personīgajā pieredzē. Kopumā tika novadītas piecas lekcijas, piecām grupām -1.,2.klases, 3.,4 klases, 5.,6.klases, 7.,8 klases un 9.,12.klases grupām, ievērojot skolēnu vecumposmu. Lai nodarbība būtu interesantākas un  uzrunātu skolēnus, tika izmantots vizuālais materiāls un uzskates līdzekļi.

Ievaddaļā lektors noskaidroja, ko skolēni zina par vēsturi kā brīvā laika pavadīšanas veidu un vēsturi kā profesionālo darbību, kā arī, ko skolēni vēlas uzzināt.

Lektors izskaidroja jēdzienu vēsture, vēsture kā izziņas avots un izklaide, brīvā laika pavadīšana, vēstures izzināšana, aizraušanās un profesionālā darbība. Jauniešiem izskaidroja, kā, izspēlējot vēstures notikumus, rekonstruējot sadzīvi, būves, tehniku, var izprast un no jauna apgūt senos amatus. Tika iekļauts arī stāstījums par profesijām, kurās nepieciešamas vēsturnieka izglītība. Lektors informēja par izglītību un studiju  programmu, un specializācijas iespējām vēstures nozarē.

Vēsture nav vienīgā nozare, kura paver iespēju, bet ir viena no daudzām nozarēm, kur realizēt savus mērķus un veidot karjeru. Lektors dalījās personīgajā pieredzē un savā veiksmes stāstā par uzņēmējdarbību, iesaistoties Tērvetes koka pils, vikingu kuģa “Indriķi” veidošanā. Skolēni piedalījās arī diskusijā ar lektoru par sev interesējošiem jautājumiem.

Pēc lekcijas skolēniem tika uzdoti jautājumi par viņu pārdomām un ieguvumu no šīs lekcijas. Kopumā skolēni lekciju vērtēja kā labu, bija skolēni, kuriem padziļināti  ieinteresē šī nozare. Daudzus skolēnus ieinteresēja vēstures tēma, jo pēc šīs nodarbības izteica vēlmi vairāk pievērst uzmanību šiem jautājumiem.