Rīgas 273. pirmsskolas izglītības iestādes konsultatīvā centra viens no 2024./2025. mācību gada uzdevumiem ir sniegt atbalsts pedagogiem pārejā uz “Vienotu skolu”.
Lai īstenotu šo uzdevumu, bija nepieciešams radīt kopīgas mācīšanās un sadarbības iespējas. Notika divi attālinātie semināri “Valodas apguves stratēģijas pirmsskola-sākumskola” un “Lasīšanas stratēģijas 1,5-7 gadi”.
Savukārt 11. decembrī pirmsskolas izglītības iestādes tikās kopā “Vienota skola. Ideju tirgus”, lai dalītos ar labās prakses piemēriem - lasītprasmes vai valodas apguvei pirmsskolā.
Lasīšana ir sarežģīta prasme, kas galvenokārt notiek lasītāja prātā, tāpēc pirmsskolas pedagoga uzdevums palīdzēt lasīšanas procesu padarīt emocionālu, jēgpilnu, piedāvāt tādas stratēģijas, metodes un paņēmienus, kas aizrauj lasīt ikvienu pirmsskolas vecuma bērnu.
Rīgas 273. pirmsskolas izglītības iestādes Konsultatīvais centrs vēlas pateikt paldies:
- Rīgas 57. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniecei Egijai Ikerei kopā ar iestādes pedagogu kolektīvu;
- Rīgas 251. pirmsskolas izglītības iestādes “Mežciems” vadītājas vietniecei Solveigai Baltajai;
- Rīgas 182. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniecēm Mārītei Pablakai un Vijai Kjapsņai, pedagogam Kristīnei Akermanei;
- Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “Ozoliņš” vadītājas vietniecei Kulasmai Nadirovai;
- Rīgas 66. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniecei Baibai Kapačai;
- Rīgas 49. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniecei Baibai Gaidamovičai; Rīgas 221.pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniecei Līgai Grozai un pedagogam Lindai Muižniecei;
- Rīgas 79. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniecei Antrai Ošai;
- Rīgas 80. vidusskolas pirmsskolas izglītības grupu struktūrvienības vadītājai Ingai Rudkovskai;
- Rīgas 160. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniecei Valentīnai Solomonovai; Rīgas Itas Kozakēvičas Poļu vidusskolas pirmsskolas grupu struktūrvienības vadītājai Irēnai Kondratjukai un pedagogam Ludmilai Mirošņikai;
- Rīgas 180. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniecei Initai Borisovai;
- Rīgas 216. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniecei Ilvei Ozoliņai un pedagogam Signei Jurdžai- Miezei;
- Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “Auseklītis” vadītājas vietniecei Dacei Jermakai- Kāknēnai;
- Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “Dzilniņa” vadītājas vietniecei Laurai Graudiņai un pedagogiem Karinai Berezinai, Svetlanai Valterei;
- Rīgas 106. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniecei Sigitai Strausmanei- Rikmanei;
- Rīgas 97. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniecei Ludmilai Štunderei;
- Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “Zīļuks” vadītājas vietniecei Inesei Morozovai un pedagogiem- Līgai Šmitei, Ritai Zveijniecei.
Viena no kvalitatīva izglītības procesa sastāvdaļām ir profesionāls un kompetents darbinieks, kurš ar savu pedagoģisko darbu veicina gan bērna personības attīstību, gan sasniedz iestādes stratēģisko mērķus, tāpēc izglītošanai un profesionālai meistarībai ir īpaša loma pirmsskolā.
Ne tikai pedagogi mācās, lai mācītu bērnus, bet arī vadītāju vietnieki/metodiķi mācījās kopā: “Diferencēta pieeja rotaļnodarbībā pirmsskolā”, STEAM mācību jomu apgūšana pirmsskolā (sadarbībā ar Roboskolu. https://roboskola.lv/).
Piedaloties kursos, regulārās tikšanās semināros, daloties ar labās prakses piemēriem, mācoties vienam no otra, vadītāju vietnieki/metodiķi paaugstināja kompetenci pedagoģiskā procesa plānošanā un vadīšanā, ieguva praksē balstītas zināšanas par mūsdienīga un bērncentrēta izglītības procesa organizēšanu.
Esam gatavi kopā turpināt mācīties un 2025. gadā sasniegt izvirzītos mērķus!
"Lai Ziemassvētku gaišums sasilda tās dienas,
kas pēdās saltiem sniegputeņiem nāks,
un lai no egļu svecītes kaut vienas
simt dienu sirdī uzmirdz savādāk!" /K. Apškrūma/
Rakstu sagatavoja": Rīgas 273. pirmsskolas izglītības iestādes konsultatīvā centra vadītāja Jana Buboviča