Sāk ieviest Rīgas pašvaldības atjaunoto identitāti

Sāk ieviest Rīgas pašvaldības atjaunoto identitāti

 

Rīgas dome aktualizējusi pašvaldības līdzšinējo vizuālo identitāti, kuru izmantot digitālajā komunikācijā, publiskajā ārtelpā, kā arī reprezentējot pilsētu ārvalstīs. Kopā ar šīm izmaiņām, plānots arī pakāpeniski samazināt Rīgas domes iestāžu lapu skaitu sociālajos tīklos, vienkāršojot iedzīvotāju saziņu ar pašvaldību digitālajā vidē.

Atjaunotās identitātes pamatā ir pilsētas atslēgas, kas ir Rīgas simbols jau kopš 13. gadsimta. Atslēgām katrs gadsimts devis jaunas formas, taču nemainīgs palicis viens – sakrustotas atslēgas ķetnu krusta aizsegā.

Atjaunotajā identitātē jeb grafiskajā zīmē apvienoti Rīgas atslēgu elementi, kas ir bijuši atšķirīgi dažādajos vēsturiskajos posmos – sākot ar senāko Rīgas atslēgu reprezentāciju 1226. gadā līdz ievērojamā latviešu grafiķa Anša Cīruļa zīmētajām atslēgām. Tas mūsdienīgo Rīgas grafisko zīmi sakņo pilsētas vēsturiskajās tradīcijās. Sakrustotās atslēgas atjaunotajā identitātē simbolizē arī plašās pilsētas un tās iedzīvotāju savstarpējo mijiedarbību un sadarbību.

Atjaunotās grafiskās zīmes vēsturisko skaidrojumu var noskatīties ŠEIT.

Pēdējo reizi Rīgas iestāžu identitāte un vadlīnijas aktualizētas 2012. gadā. Šajā laikā pašvaldībā radušies dažādi Rīgas simbolu lietošanas veidi, bet tie nebija regulēti iekšējos noteikumos un stila grāmatā. Līdz ar pilsētas grafiskās zīmes atjaunošanu, izstrādātas arī tās lietošanas vadlīnijas, kā arī top pašvaldības iekšējie vienotās vizuālās identitātes lietošanas noteikumi.

Vienlaikus pašvaldība pakāpeniski vienkāršo un sakārto arī saziņu ar iedzīvotājiem digitālajā vidē. Ja līdz šim savi sociālo tīklu konti bija virknei pašvaldības iestāžu, tad turpmāk to skaits tiks samazināts pēc satura strukturētās tematiskajās lapās. Šajās sociālo tīklu lapās rīdzinieki un pilsētas viesi varēs uzzināt par svarīgākajām pašvaldības aktualitātēm; iegūt praktiski pielietojamu informāciju par domes sniegtajiem pakalpojumiem; kā arī redzēt jaunumus saistībā ar izklaides un aktīvās atpūtas iespējām Rīgā.

Rīgas pašvaldības vizuālo identitāti aktualizējusi studija “Overpriced”, kurai ir ilgstoša pieredze korporatīvo identitāšu izstrādē, sadarbojusies arī ar citām pašvaldībām, kā arī vietējiem un starptautiskiem uzņēmumiem. Par savu darbu studija vairākkārt saņēmusi arī apbalvojumus.

Informāciju sagatavoja: Mārtiņš Vilemsons, Rīgas domes Komunikācijas pārvaldes Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinators, e-pasts: martins.vilemsons@riga.lv.

Rīgas domes Komunikācijas pārvalde